مقالات

راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش 8 کیلویی

راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش 8 کیلویی

اگر به تازگی ماشین لباسشویی بوش 8 کیلویی خریداری کرده اید و هرچه دفترچه راهنما را نگاه می کنید نمی دانید چگونه از آن استفاده کنید. نگران نباشید ما دراین مطلب قصد داریم تمام بخش های ماشین لباسشویی بوش شامل طریقه نصب و راه اندازی، روش استفاده و برنامه های شستشو مناسب انواع لباس ها و استفاده از تکنولوژی های کاربردی در ماشین لباسشویی بوش  را به شما آموزش بدهیم تا بتوانید به راحتی با آن کارکنید. نکته مهم قبل از خرید ماشین لباسشویی اینکه حتما از فروشگاه های معتبر مثل بوش جرمنی خریداری کنید تا بتوانید از دفترچه راهنما و خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.

نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی بوش

نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی های بوش ممکن است در مدل های  مختلف تفاوت داشته باشد. حتما قبل از آن، راهنمای نصب را بررسی کنید. برای نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی 8 کیلویی بوش مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. قبل از استفاده از دستگاه پیچ های حمل و نقل را از زیر ماشین لباسشویی جدا کنید.
  2. ماشین لباسشویی را درست تراز کنید، دقت کنید که هر چهار پایه دستگاه را محکم روی زمین قرار دهید.
  3. تراز ماشین لباسشویی را با سطح زمین بررسی کنید و در صورت نیاز ارتفاع پایه های دستگاه را تنظیم کنید.
  4. ماشین لباسشویی را می توانید از چپ و راست به ورودی و خروجی آب متصل کنید.
  5. شلنگ منبع آب را به شیر آب و به دستگاه وصل کنید.
  6. سپس شیر آب را باز کرده و نشتی آب را بررسی کنید.
  7. آب باید به سرعت از ماشین لباسشویی خارج شود.

نمایشگر ماشین لباسشویی بوش

نمایشگر ماشین لباسشویی بوش

نمایشگر ماشین لباسشویی بوش

Start/pause : دکمه شروع و توقف موقت لباسشویی است.

Prewash  : قابلیت پیش شستشو برای پاک کردن لکه های کثیف است.

Rinse : برنامه شستشوی اضافی

Rinse Plus: قابلیت حداکثر سه چرخه آبکشی اضافی را دارد.

Reload: گزینه reload این امکان را به شما می دهد که چرخه شستشو را متوقف کنید و در صورت نیاز لباسی های فراموش شده را به دستگاه وارد یا حذف کنید.

Anti stain: به وسیله این برنامه نوع لک را انتخاب کنید. دما، حرکت درام و زمان خیساندن لباس ها براساس نوع لک به صورت خودکار تنظیم می شود.

i-Dos : قبل از شروع برنامه شستشو می توانید از تنظیمات دوز خودکار برای تشخیص میزان مواد شوینده استفاده کنید.

Light  :مناسب لک های سبک و کم

Medium : لباس های معمولی کثیف

Heavy :  برای لباس هایی با لک های سرسخت

تنظیم سرعت چرخش: بسته به اینکه برنامه شستشو در چه مرحله ای قرار دارد می توانید سرعت چرخش را قبل و در طول پروسه شستشو تغییر دهید.

برنامه های شستشو

به راحتی می توانید تنظیمات پیش فرض ماشین لباسشویی بوش را تغییر دهید. تغییرات در صفحه نمایشگر نمایش داده می شود. برنامه و درجه حرارت را انتخاب کنید، تا تغییرات اعمال شود.

Speed perfect\Eco perfect

Speed perfectEco perfect

Speed perfectEco perfect

اگر زمان کافی ندارید می توانید از قابلیت Speed Perfect استفاده کنید. این برنامه زمان شستشو را تا 65 درصد کاهش می دهد و  در تمام برنامه های شستشو قابل استفاده است. ابتدا برنامه مورد نظر را انتخاب کنید سپس گزینه Speed perfect را فعال کنید. به این ترتیب می توانید در زمان صرفه جویی کنید. همچنین برنامه Eco Perfect برای مصرف بهینه انرژی و دما به عبارتی شستشوی کم مصرف به کار می رود. Eco perfect این قابلیت را به شما می دهد که لباس ها را با دمای پایین بشویید بدون  آنکه  کیفیت شستشو کاهش پیدا کند. اگر دوست دارید ماشین لباسشویی بوش سری 8 بیشترین فناوری ها را دارد.

Aqua Stop

Aqua stop قابلیتی است که از نشتی آب جلوگیری می کند. برخی از مدل های ماشین لباسشویی بوش به یک سنسور مجهز هستند که در صورتی که آب نشت کند، سنسور فعال می شود و شیر آب را می بندد تا از ورود جریان آب به ماشین لباسشویی را متوقف کند.

i-Dos

i-Dos

i-Dos

برنامه iDos به صورت خودکار براساس نوع پارچه میزان آب مورد نیاز، دما و مواد شوینده را تشخیص می دهد، به این ترتیب از مصرف آب اضافی جلوگیری می کند.

طریقه ریختن مواد شوینده

کشوی مواد شوینده را بیرون بکشید در سمت چپ انتها، یک محفظه کوچک با سرپوش مشاهده می کنید در آن را بردارید. قسمت چپ محل ریختن مواد شوینده اصلی، نرم کننده آب و لکه بر است. قسمت وسطی نماد گل دارد. این بخش محل ریختن نرم کننده پارچه است فقط دقت کنید تا اندازه علامت گذاری شده مواد شوینده را بریزید.

اندازه گیری  مواد شوینده

اندازه گیری  مواد شوینده

اندازه گیری  مواد شوینده

اندازه گیری مواد شوینده به عوامل مختلفی شامل سختی آب، دستورالعمل روی دستگاه، اندازه ماشین لباسشویی و میزان کثیفی بستگی دارد.

طریقه اضافه کردن یا حذف لباس ها

ممکن است فراموش کرده باشید لباس هایی را به داخل ماشین بریزید. خوشبختانه روشی برای متوقف و اضافه کردن ماشین لباسشویی بوش وجود  دارد. نماد افزودن لباس به صورت دایره ای است که درون آن قفلی قرار گرفته است. اگر می خواهید لباسی را اضافه یا از ماشین لباسشویی خارج کنید مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا دکمه start reload را فشار دهید.
  2. چراغ نشانگر استارت روشن می شود.
  3. اکنون ماشین لباسشویی بررسی می کند که امکان اضافه یا حذف لباس ها وجود دارد یا خیر.
  4. در صورتی که ماشین لباسشویی در وسط شستشوی لباس ها باشد، دستگاه را متوقف می کند و قفل ماشین لباسشویی باز می شود

طریقه فعال کردن قفل کودک

طریقه فعال کردن قفل کودک

طریقه فعال کردن قفل کودک

قفل کودک یک گزینه ایمنی کاربردی در ماشین لباسشویی های بوش است. وقتی قفل کودک فعال باشد، نماد کلید روی صفحه ظاهر می شود و هیچ برنامه ای کار نمی کنند. قفل کودک در ماشین لباسشویی بوش مقابل گزینه Speed perfect قرار دارد. برای فعال و غیرفعال کردن قفل کودک، دکمه rpm و Finish را همزمان فشار دهید و سه ثانیه نگه دارید.

انواع برنامه شستشوی لباس ها

ماشین لباسشویی بوش انواع برنامه های شستشو برای شستشوی لباس های رنگی، سفید، ملحفه ها و پرده ها دارد. برنامه های Curtain برای شستشوی پرده ها، برنامه Silk مناسب لباس های نازک تر، Dark Laundry برای لباس های تیره و غیره است.

برنامه شستشوی لباس های پنبه ای / رنگی

برنامه شستشوی لباس های پنبه ای رنگی

برنامه شستشوی لباس های پنبه ای رنگی

برنامه Cotton/Coloureds مناسب برای شستن پارچه های سخت مثل ملحفه، حوله، رومیزی و تیشرت است. دمای مناسب لباس های رنگی 60 درجه سانتی گراد است و برای لباس های سفید  بالای 60 درجه سانتی گراد و تا 90 درجه سانتی گراد قرار دهید.

برنامه شستشوی پرده ها

برای شستشوی پرده ها باید از برنامه Curtains استفاده کنید.  موقع شستشوی و آب کشی سطح آب را بالا ببرید و سرعت چرخش باید پایین تر از سایر برنامه های شستشو باشد. نکته مهم درباره این برنامه اینکه تمام ذرات گرد و غبار و دود ماشین ها را پاک می کند. بعد از تمام شدن پروسه شستشو، پرده ها را می توانید مرطوب آویزان کنید. این برنامه مناسب پرده های سبک و سنگین است.

برنامه شستشوی لباس های تیره

برنامه شستشوی لباس های تیره

برنامه شستشوی لباس های تیره

برنامه Dark Laundry مناسب برای لباس های تیره مثل شلوار جین است. افزایش سطح آب در این برنامه ضروری است تا پارچه ها ملایم تر شسته شوند. پارچه ها  به آرامی چرخانده می شوند تا بدین ترتیب پارچه ها چروک نشوند.

برنامه شستشوی مناسب افراد مبتلا به آلرژی

افرادی که آلرژی یا حساسیت دارند می توانند از برنامه Allergy Plus  یا Sensitivities استفاده کنید. دما را در طول پروسه شستشو ثابت نگه دارید، طوری که پارچه ها خوب ضدعفونی شوند و تمام میکروب ها و گرد و غبارها کاملا از بین بروند. به علاوه اینکه مواد شوینده در پروسه طولانی شستشو کاملا از روی لباس پاک شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *